dissabte, 31 de gener del 2015

(els meus) Informants claus sobre el Fitness (per ser un esportista autogestionat)

4t post que segueix en la deriva esportiva, per això, no podia allargar més l'absència d'aquest (originalment) correu electrònic enviat a un colega que s'estava preparant per ser bomber, que s'ha acabat convertint (el correu) en una recopil·lació dels Top Resources que m'han ensenyat a poder ser mínimament un esportista autogestionat. 
Sense més preàmbuls, copy/paste del Facebook on ho tenia publicat: 

NOTA: Tot i ser bastant ampli l'espectre temàtic, i preval el contingut relacionat més o menys directament amb l'entrenament de salt i de força, que son els eixos que més m'interessen a dia d'avui

1) Primer document (PDF): Vertical Jump Bible = El document més extens i complert de la faç de la terra sobre TOT el que gira al voltant de la ciència del salt Vertical. (va amb rutines incloses per diferents nivells, jo estic fent actualment una d'elles). Aqui et passo de passo la seva web també, on hi ha informació complementària: http://www.higher-faster-sports.com/VerticalJumpBible2.html

2) Segon document (PDF) -->  Fill de l'1 (Vertical jump Bible), el Jump Manual és una versió (molt bona també i prestigiosa en el món de programes estandaritzats de salt vertical) i comprimida del que explica al VJB. A més té videos explicatius a la seva web molt bons, com per exemple aquest: http://www.jumpmanual.com/  *Tinc una versió traduida al castellà. Si en anglès no tens problemo millor l'original, pero si tens problemes amb conceptes i tal m'ho dius i te la passo. 
** Els documents que t'estic passant son els programes que ells venen (els vaig aconseguir gràcies a un grup de facebook on estan penjats de free alla xD!). per aixo ni se t'acudeixi comprar-los en un rampell d'emocio xD! 

3) L'últim tresor que he trobat a nivell de web sobre tema salt: JUMP SCIENCE http://jump-science.com/  Personalment crec que ho valoro tant ja que després de gairebé 2 anys de recerca, i amb tota la motxilla de coneixements que adquireixes (PERÒ SOBRETOT, els punts cecs que no acabes de trobar on et pots iluminar i aconseguir resposta), trobes una web com aquesta que posa els punts sobre les "i"s que trobaves a faltar als altres llocs. Aqui trobes teoria, si, però teoria aplicada al dia a dia, amb videos molt ilustratius de QUE, COM I QUAN fer, tenir una rutina, un HÀBIT. Molt bona la web. (Jo estic registrat perque em sembla qe et permet veure algunes coses de més que si no ho estás. En qualsevol cas és això, només registrar-se, defree

4) el senyor Elliot Hulse. Boníssim i divertit xD. Aqui ja hem saltat al món de l'strongman més aviat, però si mires el seu canal té un porrón de videos responent dubtes i explicant elsgood mechanics o coses en general utils per a qualsevol interessat en el FITNESS en el sentit ampli. No és només teoria, és experiència transmesa des d'un profesional. 
Jo segueixo els seus canals de Youtube i la seva pàgina de Facebook, però et passo la web perquè allà hi trobaràs centralitzat els links a FB i youtubes i demés http://elliotthulse.com/about/

5) la famosa rutina 5x5!! No arriba a 2 mesos que vaig trobar això i m'ha iluminat, m'ha completat el treball de gimnàs. Amb la info que havia anat recopil·lant ja em fiava poc de les rutines de gimnàs tipiques i a base de màquines i cremar el muscul (a part de que mai em motivaven). A partir de descobrir aixo i constatar feliçment que ja feia bé en desconfiar, m'hi he llençat de cap (qui me la va descobrir és un colega crossfiter que tinc que estàfet un toro, i que es va a posar a fer el Smolov, programa avançat, ja ho veuras quan miris la web). 
La App és molt pràctica per fer-te el seguiment. També té unes graelles d'excel per descarregar molt ben parides per si ho vols tenir al PC. El programa és tan simple que no cal que et facis cap recuadre d'exercicis i reps: "2 workouts 3 exercicis 5series 5 repeticions". EASY. Progressió i consistència dona resultats. 

6) El recent bombasso a nivell internacional: CROSSFIT. Anar fent una ullada a la seva pàgina de facebook sempre t'acaba fent topar amb algun article interessanto videos explicatius/informatius. En un origen no l'havia posat en aquest top 7 perque em centrava a penjar links directament informatius (canals de fitnnes, articles, etc..). Però només per aquest video de 30minuts on s'explica de que va aixo del Crossfit, ja valia la pena fer-hi un espai particular. Bonissima edició i molt bo, motivant i ilustratiu material: Aqui el link:https://www.youtube.com/watch?v=3eGgWEr-Vv8

7) Per últim pero no menys important (si m'oblido del quelcom t'ho passaré quan m'en recordi, hahxD), mr.PowerExplosive! Un xaval de 26 anys que competeix pel recordGuinnes de dominada amb lastre....de 100KG!!!!! Esta boig xD. El seu canal de youtube té de tot i molt profunditzat. Temàticament és similar al Eliot hulse (punt 4) pero en castellà, una mica menys hàbil a l'hora de parlar xD, però no menys informatiu. molt recomanable. https://www.youtube.com/channel/UCQoN9oXyVuGcQWLlfcNDRgQ

8) Sport Fitness Advisor: Directori de coneixements amplíssima i clara a la vegada que ben concretat en base als principals pilars en que s'organitza el condicionament fisic, i a la vegada concretat en una ample varietat d'esports i els seus requeriments físics específics. Farcit de referències a articles científics que fonamenten el que esta escrit a la web i a la vegada amb rutines d'entrenament específiques per a la diversitat d'objectius físics. Imperdible! http://www.sport-fitness-advisor.com/

9) Fisioterapia-online.com Després de tantes pagines de hard-badass-training, era completament necessària la menció a un completíssim canal de youtube al voltant de la fisioterapia. Tècnic, molt detallat, amb moltes vessants, perfecte per aprendre a escoltar el teu cos i ser autònom a l'hora de prevenir o curar les agressions i "achaques" que sorgeixen al entrenar o al dia dia en general. A sobre solen respondre les preguntes que els hi escriguis! https://www.youtube.com/channel/UC6iRiXWScChTr6uNLXjJYFQ

Estic segur que et servirán, i si et motiva dedicar-hi hores a coneixer aquest tema, estigues tranquil que amb tot el que t'he passat tens per setmanes i mesos xD!! 

Salut maestro!!  

PD: Canals o noms a tenir en compte també:  
Eric Cressey -- Sergio Peinado --  Freeletics -- Twice the Speed -- Project Vertical --Neilarey.com -- Valentí Sanjuan (tema Running simpàtic) ,etc...

ÚLTIMS DESCOBRIMENTS: 
A) Si algú no sap quina serie veure ara mateix, aqui té la solució: Nice Body But What Can You Do With It?, una saga de 12 capítols on un Jove bodybuilder (culturista) es posa a prova en 12 disciplines diferents (MMA, Parkour, Sprinting, Powerlifting,etc..) aviam com respon la seva condició física a aquests nous estÍmuls, i fins a quin punt esta capacitat per donar bons resultats en les diferents disciplines. L'he anomenat sèrie pel fet de tenir capitols, pero que ningu pressuposi que es de ficció! Són capitols de minim 25minuts, per tant permeten veure quin es el tipus de treball fisic ESPECÍFIC per cada disciplina, element interessant per entendre les diferents maneres de treballar el cos segons objectius.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada